Accu plaat
Het stukje bodemplaat waar de accu zich bevindt is vaak zwaar aangetast door lekkend accuzuur of door vocht wat zich onder de accu verzameld. De andere zijde is merendeel een stuk beter maar ook daar kan het flink roestig zijn, zeker als er een tweede accu is bijgezet wat vaak voorkomt bij campers. Voor spijlbussen is het overwegen waard om deze te vervangen door een plaat met een aparte accubak, de accu komt een verdieping hoger te staan, hierdoor kun je het onder de accu droog houden. Deze plaatwerkdelen zijn origineel in Braziliƫ toegepast, nooit in de Europese versies, hierbij liepen de Brazilianen een stukje op voorruit waar je nu van kan profiteren. Voor de Kever zijn er twee formaten verkrijgbaar indien de schade veel verder doorloopt dan alleen het deel onder de accu kan de grote uitvoering de oplossing bieden zodat je geen halve of hele bodemplaat hoeft te vervangen. In onderstaand overzicht staan alle verkrijgbare plaatwerkdelen onder de accu vermeld, indien verkrijgbaar staat ook de andere zijde vermeld, klik hierop voor meer informatie over deze plaatwerkdelen.
type | bouwjaar / model | accuplaat | opmerking | andere zijde |
Kever | t/m 7/1972 * | #888 | 38 x 27 cm met accubeugel | #895 |
t/m 7/1972 * | #4888 | 37 x 89 cm met accubeugel | #895 | |
Karmann Ghia | 8/1967 en later | #10886 | zonder accubeugel, zet deze over | niet leverbaar |
Bus | t/m 7/1967 dichte uitvoering | #20830 | met accubeugel | #20829 |
t/m 7/1967 dichte uitvoering | #20707 | met aparte accubak (meer info) | #20829 | |
t/m 7/1967 pick-up | #20705 | met accubeugel | niet leverbaar | |
t/m 7/1967 pick-up | #20706 | met aparte accubak (meer info) | niet leverbaar | |
8/1967 t/m 7/1971 dichte uitvoering | #20781 | met accubeugel | #20779 | |
8/1971 t/m 7/1979 dichte uitvoering | #20782 | met accubeugel | #20861 |