Complete bodemgroep (chassis)
Als je chassis zo ernstig is verroest kan het raadzaam zijn dit in zijn geheel te vervangen. Dit nieuwe chassis is niet voorzien van een chassisnummer, in Nederland is het wettelijk toegestaan om het chassisnummer over te zetten. Je maakt een afspraak met de RDW (Rijksdienst voor Weg en Verkeer) en je neemt zowel het oude als het nieuwe chassis inclusief het oude kenteken mee. Het kenteken wordt gecontroleerd en het oude chassis (of wat er nog van over is) wordt in beslag genomen, daarna wordt het nieuwe chassis verzegeld. Nadat je auto helemaal klaar is maak je weer een afspraak bij de RDW die het zegel verbreekt en het oude chassisnummer op de gebruikelijke plaats opnieuw inslaat, je behoud je bestaande kenteken daar verandert niets aan. Hoe het wettelijk is geregeld in andere landen zal je moeten opvragen bij de keuringsinstantie van het land waar de auto staat geregistreerd.
Dit originele VW chassis komt uit de laatste productiejaren welke voorzien waren van pendelassen*, indien je het chassis wilt gebruiken voor tussenassen* kun je dit ombouwen maar zorg er wel voor dat je dit doet voordat het chassis is verzegeld, na de verzegeling mag je er niets meer aan aanpassen of wijzigen, het oude chassis moet vanzelfsprekend ook zijn voorzien van tussenassen*. De versnellingsbak ophanging is bij de laatste Mexico Kevers het model wat bij de Duitse Kevers is toegepast t/m 7/1972 terwijl de stoelbevestiging gelijk is aan het model is van na 8/1972. Om een versnellingsbak van na 8/1972 te kunnen monteren kun je de schakelbehuizing vervangen of je gebruikt een urethaan ombouw adapter (zie opties). Indien je het chassis wilt gebruiken voor bouwjaren tussen 8/1965 en 7/1972 moet je er rekening mee houden dat je de stoelen gebruikt van na 8/1972. Naast het grote voordeel dat je in bezit bent van een splinternieuw chassis wat direct klaar is op verder op te bouwen is dit chassis ook voorzien van zowel een toevoer als afvoer benzineleiding wat voor sommigen met een afwijkende motor een mooie bijkomstigheid kan zijn. Het nieuwe chassis heeft tevens een aantal extra beugels welke alleen van toepassing zijn als je een laat model (Mexico) injectiemotor gaat monteren, je mag deze zonder problemen ook verwijderen. We raden je wel aan het chassis nog af te lakken, de gebruikte grondverf dient er alleen voor om in de magazijnen niet te roesten, wel zijn alleen lasnaden al voorzien van nadenkit
In deze hoedanigheid alleen toepasbaar op de Kever, door het vervangen van de bodemplaten ook geschikt te maken voor de Karmann Ghia en Kübel.
#3887 Kever vanaf 8/1965 en later
DIT ARTIKEL WORDT NIET VERZONDEN EN KAN ALLEEN OPGEHAALD WORDEN IN DE WINKEL
Vervangende onderdelen
Onderstaande onderdelen dienen als vervanging voor bovenstaand complete chassis of indien je je oude chassis wilt opknappen. Klik op het onderdeelnummer voor meer informatie en een afbeelding
#881 kop chassis compleet met onderzijde
#827 losse onderzijde kop chassis
#976 koperen benzineleiding door het chassis (2.5 meter)
#83 chassissteun voorzijde (Napoleon hoed)
#891 bodemplaat compleet links
#869 bodemplaat compleet rechts
#4897 halve bodemplaat links voor
#4898 halve bodemplaat rechts voor
#893 halve bodemplaat links achter
#894 halve bodemplaat rechts achter
#884 kwart bodemplaat links voor
#885 kwart bodemplaat rechts voor
#810 kriksteun met verstevigingsplaatwerk per stuk
#4810 kriksteun gelijk aan origineel (per stuk)
#944 stoelbevestiging links
#945 stoelbevestiging rechts
#1386 standaard voorasbouten (per paar)
* Pendelassen (swingaxel) zijn te herkennen aan 1 aandrijfhoes welke aan de versnellingsbakzijde zit gemonteerd en bij tussenassen (IRS) zijn het losse assen (met homokineten) met aan weerskanten aandrijfhoezen.
LET OP - dit onderdeel kan alleen worden opgehaald in de winkel en wordt niet verzonden.