Motor aan versnellingsbak montage
De motor wordt aan de versnellingsbak gemonteerd met aan de onderzijde draadeinden en aan de bovenzijde bouten. Met de bout rechts boven wordt ook de startmotor vastgezet welke in de periode 1965 en 1966 is voorzien van een platte zijde tegen het meedraaien. Gebruik aan de onderzijde geen universele draadeinden maar uitsluitend de draadeinden voorzien van de juiste hardheid en lengte. Draadeinden van een lagere sterkteklasse kunnen het gewicht van de motor niet dragen en zullen spontaan krom beugen tijdens het monteren van de motor op de versnellingsbak. De hier vermelde draadeinden hebben een lengte van 82 mm en zijn gebruikt bij een beperkt aantal type 1 motoren in de Kever en Bus maar kunnen eventueel ook de langere 85 mm bouten vervangen. Zowel de bovenste bouten als de onderste draadeinden worden per paar geleverd waarbij de bovenste bouten uitsluitend zijn bedoeld voor wagens met een handgeschakelde versnellingsbak.
bovenste bouten (handgeschakelde transmissie)
#1553 | Kever vanaf 8/1966 en later |
Karmann Ghia vanaf 1965 (chassisnr. 146 350 033) en later | |
Bus vanaf 8/1966 t/m 7/1975 (voorzien van type 1 motor) | |
Type 3 vanaf 8/1966 en later | |
Kübel alle bouwjaren |
bestelnr. | VW model | motorinhoud | motorcode en bouwjaar |
#1552 | Kever | 1600 cc | AF vanaf 1975 (AF 129 068) en later |
AS vanaf 1975 (AS 256 798( en later | |||
AJ alle bouwjaren | |||
Bus | 1600 cc | AS t/m 1975 (AS 313 827) | |
AF t/m 1976 (AF 199 864) |