Warmte isolatie flens
Zijdelings gemonteerde carburateurs zitten veel dichter op de cilinderkoppen dan de standaard carburateur. Hierdoor wordt de carburateur warmer en kan het voorkomen dat de temperatuur zo hoog oploopt dat de benzine al is verdampt voordat het zijn werk kan gaan doen, koken van de carburateur wordt dit ook wel genoemd. Om dit tegen te gaan wordt deze flens tussen de carburateur en het spruitstuk gemonteerd en zorgt ervoor dat het inlaatspruitstuk minder warmte afgeeft aan de carburateur. Deze flenzen worden ook door Volkswagen standaard gebruikt bij de zijdelinks gemonteerde carburateurs van de 1600 CC Type 3 en 1700-1800 en 2000 CC motoren van de Type 2. Worden per stuk geleverd.
#42135 Solex 34 PDSIT 2/3, Solex /Brosal H 32/34 PDSI 2/3 (T2 1700-1800-2000 CC)
#32134 Solex 32 PDSIT 2/3 (Type 3 1600 CC)