Chassiskop onderzijde
Roest problemen met de chassiskop beginnen meestal aan de onderzijde waarbij de oorsprong vaak bij de hoofdremcilinder is te vinden. Remvloeistof is zeer agressief en vertaald zich in roest met gaten tot gevolg, vandaar dat gemorste remvloeistof direct grondig moet worden schoongemaakt op deze manier geef je het geen kans om later schade aan te kunnen richten. Deze losse onderzijden vervangen het origineel, het is niet gemaakt om te dienen als overzet plaatwerk. Indien de schade toch erger is dan voorzien, staat ook de complete chassiskop in onderstaand overzicht vermeld.
let op: De onderzijde van de 1200-1300 1500 Kever, Karmann Ghia en Kübel na 1965 zijn niet voorzien van steunen voor de remslangen, zet deze over van je oude onderzijde. Voor de bouwjaren tot 1965 zijn deze wel standaard gemonteerd (niet van toepassing voor de 1302 en 1303).
type | model / bouwjaar | onderzijde | complete chassiskop |
Kever | t/m 7/1965 | #4827 | #890 |
1200-1300-1500 vanaf 8/1965 en later | #827* | #881 | |
1302-1303 alle bouwjaren | #828 | #84 | |
Karmann Ghia (T14) | t/m 7/1965 | #4827 | #890 |
vanaf 8/1965 en later | #827* | #881 | |
Kübel | alle bouwjaren | #827* | #881 |
* zie opmerking in de tekst