Weigert het contactslot te starten of blokkeert hij plotseling, dan wordt het tijd voor een nieuw exemplaar, ook wanneer de sleutels zijn kwijtgeraakt is er maar éën goede oplossing en dat is vervangen. Bij de Mexico Kevers vanaf chassisnummer 11-B-01 819 (1981) en de Bus T25 moet je een gaatje boren in de behuizing om het slotgedeelte eruit te kunnen halen . De contactsloten voor Kever en Karmann Ghia vanaf 8/1957 t/m 7/1967 en Bus vanaf 3/1955 t/m7/1967 bestaan uit één deel terwijl het voor de resterende bouwjaren uit twee delen bestaat welke los moeten worden aangeschaft. In onderstaand overzicht staan niet alleen de contact sloten vermeld maar ook het bijbehorend elektrische gedeelte. Alle sloten worden geleverd inclusief twee sleutels.
Let op: indien je in bezit bent van een Kever of Karmann Ghia t/m 1967 en deze is voorzien van een stuurslot (extra optie bij Volkswagen destijds) dan wordt het bestaande contactslot niet gebruikt maar het slot wat in de behuizing van het stuurslot bevind. Zowel het slotgedeelte als het elektrische gedeelte is niet gelijk aan latere sloten en elektrische gedeeltes.
VW type |
model / bouwjaar |
contactslot |
elektrisch gedeelte (optie) |
|
|
|
|
Kever |
t/m 9/1952 |
#3631 |
niet leverbaar |
|
vanaf 8/1957 t/m 7/1967 |
#630 |
niet van toepassing |
|
vanaf 8/1967 t/m 7/1970 |
#631 |
#689 |
|
1300-1302 vanaf 8/1970 t/m 7/1971 |
#632 |
#692 |
|
1300-1302-1303 vanaf 8/1971 t/m 1973¹ |
#632 |
#693 |
|
1300-1303 vanaf 1973² en later |
#632 |
#694 |
¹ t/m chassisnummer 114 2358 021 |
|||
Karmann Ghia Type 14 |
vanaf 8/1957 t/m 7/1967 |
#630 |
niet van toepassing |
|
vanaf 8/1967 t/m 7/1970 |
#631 |
#689 |
|
vanaf 8/1970 t/m 7/1971 |
#632 |
#692 |
|
vanaf 8/1971 t/m 1973¹ |
#632 |
#693 |
|
vanaf 1973 en later |
#632 |
#694 |
¹ t/m chassisnummer 144 2358 021 |
|
|
|
Karmann Ghia Type 34 |
vanaf 8/1966 t/m 7/1967 |
#631 |
niet leverbaar |
|
vanaf 8/1967 en later |
#631 |
#689 |
|
|
|
|
Bus |
t/m 2/1955 |
#3631 |
niet leverbaar |
|
vanaf 3/1955 t/m 7/1967 |
#20630 |
niet van toepassing |
|
vanaf 8/1967/ t/m 7/1970 |
#631 |
#689 |
|
vanaf 8/1970 t/m 1974¹ |
#632 |
#692 |
|
vanaf 1974² en later (incl. T25) |
#632 |
#694 |
¹ t/m chassisnummer 214 2164 059 |
|||
Type 3 |
vanaf 8/1966 t/m 7/1967 |
#631 |
niet leverbaar |
|
vanaf 8/1967 t/m 7/1970 |
#631 |
#689 |
|
vanaf 8/1970 t/m 7/1971 |
#632 |
niet leverbaar |
|
Vanaf 8/1971 en later |
#632 |
#693 |
|
|
|
|
Kübel |
t/m 7/1970 |
#631 |
#689 |
|
vanaf 81970 t/m 2/1973 |
#632 |
#692 |
|
vanaf 3/1973 t/m 1974¹ |
#632 |
#693 |
|
vanaf 1974² en later |
#632 |
#694 |
¹ t/m chassisnummer 184 2356 315 |
|
|
|