Grotere hoofdremcilinders
Bij het monteren van schijfremmen zowel aan de voorzijde als aan de achterzijde kan de standaard hoofdremcilinder niet meer volstaan, de vloeistof verplaatsing is te klein. De standaard cilinder diameter in de hoofdremcilinder is bij een enkel werkend remsysteem afhankelijk van het bouwjaar 17.46 of 19.05 mm en bij het dubbelwerkende systeem 19.05 mm. Deze grotere hoofdremcilinders hebben een cilinder van 22,2 mm voor het enkelwerkend remsysteem en 20.6 mm voor het dubbel werkend remsysteem, hiermee verplaats je meer vloeistof wat resulteert in een gelijke kracht op een groter oppervlak wat noodzakelijk is voor de 4 remklauwen..
Hoofdremcilinder enkelwerkend
Deze is voorzien van een reservoir en leverbaar in twee kwaliteiten. Het hier vermelde exemplaar is de A-kwaliteit voorzien van een zeer hoogwaardig reservoir. Het verschil tussen de A en B-kwaliteit zit alleen in het reservoir, het verschil in degelijkheid is hierin vrij groot. Van oorsprong is het een Bus hoofdremcilinder welke bedoeld is voor spijl bussen maar wordt ook veelvuldig gebruikt voor Baja,s en Buggy’s in verband met het vast gemonteerde reservoir. Je kunt deze hoofdremcilinder zonder problemen vervangen in een bestaand remsysteem ongeacht of dit nu schijven of trommelremmen zijn.
A-kwaliteit | B-kwaliteit | toepassing | los reservoir | losse hoofdremcilinder | |
A-kwaliteit | B-kwaliteit | ||||
#3301 | #1207 | Kever 1200-1300-1500 | #3256 | #1253 | #21205 |
Karmann Ghia | |||||
Bus t/m 1966* LHD, t/m 7/1967 RHD | |||||
Kübel |
bestelnr. | toepassing | remdrukschakelaars (opties) | |||
A-kwaliteit | B-kwaliteit | ||||
2 polig | 3 polig | 2 polig | 3 polig | ||
#3298 |
Kever 1200-1300-1500 Karmann Ghia Kübel |
#4250 | #4251 | #1250 | #1251 |
#3243 | Kever 1302-1303 | #4250 | #4251 | #1250 | #1251 |