Kofferslot / motorklep buitenkabels
Bij de Kevers tot en met 7/1968 wordt de kofferslot binnen kabel door een metalen buis geleid (vast gelast aan de carrosserie) en vanaf 8/1968 is dit een losse kunststof buitenkabel geworden. Bij de Karmann Ghia en de Kübel is dit altijd een kunststof buitenkabel geweest, de Karmann Ghia had dit principe voor zowel de koffer als de motorklep. De Type 3 modellen zijn ook altijd uitgerust geweest met een kunststof buitenkabel voor de kofferklep aan de voorzijde en de ponton en fastback modellen hadden voor de kofferklep aan de achterzijde net als de Kever t/m 7/1968 een metalen leiding die in de carrosserie zat verwerkt. De kunststof buitenkabel is voor alle modellen leverbaar waarbij het Kever model is voorzien van montagegedeelte en verder moeten alle buitenkabels nog op lengte worden gemaakt wat per model en bouwjaar verschillend is. In onderstaand overzicht staan ook de binnenkabels vermeld, bestel die er eventueel extra bij.
Kever
bouwjaar | kofferklep | buitenkabel | binnenkabel |
1948 * t/m 7/1967 | kofferklep | n.v.t. | #10961 |
8/1967 t/m 7/1968 | kofferklep | n.v.t. | #960 |
Vanaf 8/1968 en later | kofferklep | #962 | #961 |
bouwjaar | motor / kofferklep | buitenkabel | binnenkabel ** |
t/m 7/1966 | kofferklep | #10962 | #10963 / #10964 |
vanaf 8/1966 t/m 7/1967 | kofferklep | #10962 | #10961 / #10960 |
vanaf 8/1967 en later | kofferklep | #10962 | #961 |
alle bouwjaren | motorklep | #10962 | #10963 / #10964 |
bouwjaar | kofferklep | buitenkabel | binnenkabel ** |
t/m 7/1967 | voorzijde | #10962 | #10961 / #10960 |
vanaf 8/1967 en later | voorzijde | #10962 | n.l. |
bouwjaar | kofferklep | buitenkabel | binnenkabel |
alle bouwjaren | kofferklep | #10962 | n.l. |