Kofferklep
De kofferklep van de Kever is moeilijk te herstellen als er te veel deuken in zitten of extreem veel roest aan zit. Een ander/nieuw exemplaar is dan de beste oplossing. Wil je een kofferklep van het oude type monteren (lange klep t/m 7/1967) op een jongere Kever dan is dit alleen mogelijk voor de 1200-1300 en 1500 modellen, mits ook het voorpaneel wordt vervangen door een oud model met het bijbehorend slot en kofferhendel. De kofferklep t/m 7/1967 en die van de 1303 zijn gelijk aan het origineel voorzien van gaten voor de sierlijst terwijl de kofferkleppen voor de 1200-1300 en 1500 Kever vanaf 8/1967 en later geen sierlijstvoorziening hebben, indien je een sierlijst wilt monteren, boor dan de sierlijstgaatjes voordat de klep in de lak gaat.
Let op: Deze kofferkleppen zijn een reproductie van het origineel welke qua pasvorm kunnen afwijken, eerst passen en dan pas spuiten, eenmaal gespoten kofferkleppen kunnen niet worden geretourneerd.
#185 Kever t/m 7/1967
#184 Kever 1200-1300-1500 vanaf 8/1967 en later (zonder ventilatie rooster) *
#186 Kever 1200-1300-1500 vanaf 8/1967 en later (met ventilatie rooster) *
#187 Kever 1303
* het enige verschil tussen deze kofferkleppen is de aanwezigheid van een ventilatierooster, vergelijk dit eerst met je huidige kofferklep alvorens te bestellen.
NB: dit artikel wordt niet verstuurd per post!