Verchroomde koplampring
Roest is merendeel de reden voor vervanging, voor alle modellen en praktisch alle bouwjaren zijn er nieuwe staal verchroomde koplampringen leverbaar. Naast de staal verchroomde exemplaren zijn er voor beperkte bouwjaren ook zeer hoge kwaliteit RVS verchroomde ringen leverbaar. Om een goed overzicht te krijgen staan hieronder naast de staal verchroomde exemplaren ook alle andere kwaliteiten vermeld. Worden per stuk geleverd waarbij in sommige gevallen de montagebout en of afstelbouten worden bijgeleverd, raadpleeg de extra informatie om te zien of je deze extra moet bijbestellen (zie opties).
Op de modellen na waarvoor een hogere kwaliteit leverbaar is zijn de ringen qua pasvorm en kwaliteit redelijk tot goed te noemen, het blijft staal verchroomd wat kan roesten. Goed onderhoud zal dus noodzakelijk blijven. Voor de Amerikaanse markt heeft Volkswagen aanpassingen moeten maken aan de verlichting, vandaar dat er twee kolommen met bouwjaren staan vermeld voor de Europese modellen en voor de Amerikaanse (import) modellen.
Kever
bouwjaar (Europa) | bouwjaar (USA) | verchroomd | extra info² |
||
staal | plastic | RVS | |||
t/m 7/1960 | t/m 1963 (5 943 201)¹ | #95 | #941111111E | 1 | |
8/1960 t/m 7/1967 | 1963 (5 943 202)¹ t/m 7/1967 | #603 | #941111111BE | 2 | |
8/1967 t/m 1973 (114 2153 056)¹ | #665 | 3 | |||
vanaf 1973 (114 2153 057)¹ | vanaf 8/1967 en later | #604 | #941175113 | #425 | 4 |
bouwjaar (Europa) | bouwjaar (USA) | verchroomd staal |
alle bouwjaren | #10633 | |
vanaf 1963 (5 930 431)¹ | #10632 |
bouwjaar (Europa) | bouwjaar (USA) | verchroomd | extra info² |
||
staal | plastic | RVS | |||
t/m 4/1960 | #95 | 7 | |||
vanaf 5/1960 t/m 7/1967 | t/m 7/1967 | #603 | 8 | ||
vanaf 8/1967 t/m 7/1973 | #665 | 3,9 | |||
vanaf 8/1973 t/m 7/1979 | vanaf 8/1967 t/m 7/1979 | #604 | #941175113 | #425 | 4,10 |
bouwjaar (Europa) | bouwjaar (USA) | verchroomd | extra info² |
||
staal | plastic | RVS | |||
alle bouwjaren | #665 | 3 | |||
alle bouwjaren | #604 | #941175113 | #425 | 4 |
bouwjaar (Europa) | bouwjaar (USA) | verchroomd | extra info² |
||
staal | plastic | RVS | |||
t/m 9/1973 | #665 | 3 | |||
vanaf 10/1973 | alle bouwjaren | #604 | #941175113 | #425 | 4 |
¹ tot of vanaf het vermelde (chassis)nummer
² aanvullende informatie:
1. afstelbouten zitten links en rechts onder, deze worden niet bijgeleverd (zie opties)
2. afstelbouten zitten links onder en rechts boven, deze worden niet bijgeleverd (zie opties)
3. afstel en montage bouten met de moerpennen en veren worden niet bijgeleverd (zie opties)
4. zonder afstelmogelijkheden aan de buitenzijde van de ring zonder montagebout (zie opties)
7. afstelbouten zitten links of rechts boven elkaar, deze worden niet bijgeleverd (zie opties)
8. is gelijk aan het Kever model hebben alleen geen afwateringsgaatje, alle bouten en moeren worden bijgeleverd
9. is gelijk aan het Kever model hebben alleen geen afwateringsgaatje
10. is gelijk aan het Kever model hebben alleen geen afwateringsgaatje
Opties
Bij de meeste koplampringen worden geen montagebouten meegeleverd om de ring vast te zetten op het spatbord of de carrosserie, deze bouten worden per paar geleverd en vervaardig van verchroomd RVS. Ook de afstelbouten worden niet altijd bijgeleverd, ook deze zitten per paar verpakt inclusief afstelmoeren, dit zijn ook de vervangende exemplaren als deze wel worden bijgeleverd. Controleer voor zekerheid de lengte van deze bouten (65 mm), Volkswagen heeft door de jaren heen verschillende merken koplampunits gebruikt waarbij de bouten anders van lengte waren.
Koplampring montagebouten
#4974 Koplamp bevestigingsbout (per paar), T1 »8/1967, T2 »8/1967
#4975 Spacer koplampring (per paar), T1 »8/1967, T2 »8/1967
#974
Kever vanaf 8/1967 en later,
Bus vanaf 8/1967 t/m 7/1979,
Type 3 alle bouwjaren,
Kübel alle bouwjaren.
koplamp afstel bouten (lengte 65 mm) met moeren
#973
Kever Europees t/m 1973 (chassisnummer 114 2153 056),
Kever USA import t/m 7/1967,
Bus Europees t/m 7/1973,
Bus USA t/m 7/1967,
Type 3 Europees alle bouwjaren,
Kübel Europees t/m 9/1973.