Schakelbehuizing lagerbussen
De schakelstang komt via de neus van de versnellingsbak naar buiten. Om het geheel spelingsvrij te laten verlopen zit in het neusgedeelte een lagerbus wat bij de oudere modellen wordt opgevolgd door een tweede gelijke lagerbus. Bij het ouder worden van de voertuigen bleek dat dit een zwak punt was voor olielekkage en is de laatste lagerbus vervangen door een model met een oliekeerring. Indien alleen de keerring moet worden vervangen, neem dan alleen de losse keerring (zie vervangende onderdelen). Hou er rekening mee dat bij het monteren van de nieuwe lagerbussen de kans aanwezig is dat je deze nog moet honen naar de juiste binnenmaat. Bij de versnellingsbakken voorzien van twee opvolgende gelijke bussen is dit 15.032 mm, voor de bus met de keerring wordt geen maatvoering opgegeven, de schakelstang moet spelingsvrij kunnen bewegen. De lagerbussen worden in een setje geleverd, twee lagerbussen en indien van toepassing een gemonteerde keerring.
#1506 | Kever | t/m 1968 (chassisnr. 119 314 499) |
Karmann Ghia | t/m 1968 (chassisnr. 149 119 499) | |
Bus | t/m 7/1967 | |
Type 3 | t/m 1968 (chassisnr 319 072 008) | |
#1494 | Kever | vanaf 1968 (chassisnr. 119 314 500) en later |
Karmann Ghia | vanaf 1968 (chassisnr. 149 314 500) en later | |
Panorama Bus | vanaf 8/1967 en later * | |
Bus T25 met Type 4 , WBX of Diesel motor | t/m 7/1982 * | |
Bus T25 met CT/CZ motor | alle bouwjaren * | |
Type 3 | vanaf 1968 (chassisnr. 319 072 009) en later | |
Kübel | alle bouwjaren |