Volkswagen onderdelen kennisbank
 

verlaagde Bus uitlaat RVS Type 1 motor voor Bus t/m 7/1967

 
vw artikelnummer: 552,70

Dit onderdeel is geschikt voor:

 

Lowered Bus uitlaat

Bij het extreem verlagen komen er tal van problemen om de hoek kijken waar een oplossing voor moet worden gevonden en zeker als er ook nog eens een snelle motor in wordt gehangen. Een snelle motor vraagt om een aangepast uitlaatsysteem en dat is bij een extreem verlaagde Bus niet eenvoudig en zeker niet als je het uitlaatsysteem uit het zicht wilt houden. Speciaal voor de type 1 motoren gemonteerd in een Spijl of Panormabus is deze “Lowered Bus” uitlaat ontworpen, er is geen ander uitlaatsysteem met nog meer bodemvrijheid welke tevens geschikt is voor zowel de originele als de getunede motor. De complete uitlaat is vervaardig uit RVS, en zo geconstrueerd dat deze praktisch uit het zicht is verdwenen, en mocht je de moeite doen om eronder te kijken is de eindbuis ook nog eens gepolijst. Naast deze voordelen bied de “Lowered Bus” nog meer opzienbarende eigenschappen wat geen enkel ander uitlaatsysteem in deze klasse kan waarmaken. 

- de flenzen zijn per zijde 4 mm verstelbaar, hierdoor geschikt voor alle type 1 motoren van standaard tot grote slag. 
- voorzien van een sport demper welke geschikt is tot een motorvermogen van 125 PK 
- 100% vervaardig uit AISI 304 RVS.
- voorzien van twee M18 x1.5 aansluitingen voor het monteren van lambdasonde sensors.
- voorzien van een glasvezel omhulsel rond de uitlaatbuizen ter bescherming van de kachelslangen.
- sluit perfect aan op de originele kachelpotten met behulp van het originele montage materiaal (zie opties).
- uitlaatbochten met een buisdiameter van 38 mm voor een betere doorstroming. 
- geen carburateur voorverwarming (wel als optie leverbaar) bedoeld voor zijdelinks gemonteerde carburateurs

Wordt compleet met pakkingen en montage materiaal geleverd welke alleen bedoeld zijn voor de montage van de uitlaat zelf, het montage materiaal bedoeld voor de kachelpot of kachelpot vervanger wordt niet bijgeleverd, neem dit er eventueel extra bij (zie tabblad opties). Het is tevens noodzakelijk om de kachelslang direct op de kachelpot aan te sluiten, gebruik hiervoor uitsluitend aluminium slangen, de originele papieren slang is niet opgewassen tegen de hitte van de uitlaatbuizen waar deze langs loopt.

alleen van toepassing op Bussen met een type 1 motor

#23244   t/m 7/1967
#23242   vanaf 8/1967 t/m 7/1979