Volkswagen onderdelen kennisbank
 

Montage set draaiend deel (met 10 mm cilinder draadstangen) Type 1 motor (behalve 25 +30 pk) Type 3 motor

 

Draaiend deel montage set

Waarom zou je de oude verroeste bouten en moeren nog hergebruiken bij het reviseren van je motor, neem een complete set nieuwe montage materialen welke op veel punten een verbetering zijn op het origineel. Alle standaard M8 moeren zijn vervangen voor moeren met een kunststof dichtring wat ervoor zorgen dat er geen olielekkage kan optreden langs het schroefdraad. Origineel werd dit niet toegepast maar was het noodzakelijk vloeibare schroefdraadpakking te gebruiken. Met deze moeren is schroefdraadpakking niet meer nodig en de borging is verbeterd. De bijgeleverde verkoperde uitlaatmoeren zet je vast met een sleutelwijdte van 12 mm dus altijd nog een slag kleiner dan het origineel wat het vastzetten een stuk gemakkelijker zal maken en voorkomt vastroesten. Kortom reden genoeg om je oude moeren niet meer te gebruiken met één van deze sets. In de samenstelling lijst staan enkele moeren met een link doorverwezen als je deze afzonderlijk wilt aanschaffen.
 
samenstelling:

16 cilinderkopmoeren M8 of M10
16 cilinderkopringen M8 of M10
6 carterdeksel dopmoeren
8 verkoperde zelfborgende uitlaatmoeren
6 M12 borgmoeren
6 M12 ringen
20 M8 moeren met kunststof dichtring
20 M8 ringen
3 M8 bouten
 
Let op: deze sets omvatten de belangrijkste delen om het draaiend gedeelte in elkaar zetten, er zijn altijd nog montagematerialen die je moet hergebruiken. Voor de resterende opbouw zie de doorverwijzingen onder  aanverwanten.
 
#8006 type 1 motoren met 10 mm cilinder draadstangen (25 en 30 pk uitgezonderd)
type 3 motoren met 10 mm cilinder draadstangen
#8005 type 1 motoren met 8 mm cilinder draadstangen
type 3 motoren met 8 mm cilinder draadstangen
CT/CZ motoren