Pakking olie-inlaat / ontluchtingspotje
Bij een type 1 motor wordt de olie-inlaat en bij een type 3 het ontluchtingspotje met een inwendige moer op de dynamosteun of ontluchtingssteun geschroefd, velen vergeten de pakking die hiertussen hoort, mede doordat de meeste pakkingsets niet zijn voorzien van de juiste pakking. Deze pakking heeft alleen maar nut als de afdichtingsvlakken nog ongeschonden zijn, indien deze vlakken door corrosie zijn aangetast is het raadzaam de pakking te monteren samen met vloeibare pakking. Indien de aanraakvlakken extreem zijn ingevreten waardoor een juiste afdichting nooit kan plaats vinden is beter een rubber ring te monteren, welke oorspronkelijk bedoeld is voor de type 1 geventileerde olie-inlaten.
originele pakking
type 1 motoren (behalve 25 en 30 pk) |
|
type 3 motoren |
rubber ring voor recht geventileerde olie-inlaten *
type 1 motoren (behalve 25 en 30 pk) |
|
* ook toepasbaar op het origineel model olie-inlaat / ontluchtingspotje, |