Remklauw revisie set
Als je remklauwen remvloeistof gaan lekken of de plunjers zitten vast dan kun je nieuwe remklauwen aanschaffen maar als de slijtage aan de plunjer en binnenwand van de remklauw binnen de perken is gebleven is revisie de meest voor de hand liggende methode. Als eerste een opmerking voordat je begint: Als er geen lekkage is ontstaan tussen de twee remklauw helften haal ze dan ook niet van elkaar. Als dit door lekkage wel noodzakelijk is moet je twee helften laten controleren op vlakheid en eventueel laten vlakken. Als je ze toch hebt gesplitst terwijl dit niet noodzakelijk was ook dan is een controle op vlakheid wel aan te raden. De oliekanalen worden afgedicht met rubber ringen, gebruik nooit universele ringen maar alleen de ringen dit hier voor zijn bedoeld, deze ringen maken geen deel uit van de onderstaande revisie sets, als je ze nodig hebt moet je ze extra bijbestellen. De plunjers kun je alleen met luchtdruk verwijderen, ga niet aan de haal met schroevendraaier en een hamer, het enige wat je dan doet is de plunjer beschadigen. Zorg dat je één plunjer vastklemt (bijvoorbeeld met een lijmklem) en zet luchtdruk op de aansluiting van de remslang of remleiding en de plunjer die niet is vastgeklemd komt nu los. Als er één plunjer is verwijderd dicht je het gat goed af met een doek en zet er een lijmklem om geen luchtdruk te verliezen om de andere plunjer eruit te persen. Gebruik remcilinder montage pasta op de plunjer, binnenzijde remklauw en afdichtingen rond de plunjer en zet alles weer in elkaar. Onderstaande remklauw revisie sets worden geleverd voor de revisie van één remklauw waarbij de ringen tussen de remklauw helften niet worden bijgeleverd, neem deze er eventueel extra bij.
let op: Het merk van de remklauw en de vorm van de remblokken moeten overeenkomen. Vergelijk dit met hetgeen onder je auto zit, het komt vaak voor dat er ooit een andere merk remklauw is gemonteerd en dan komt het bouwjaar niet meer overeen.
VW model | bouwjaar | merk | bestelnr. | remblokken |
Kever | t/m 1971 (112 2076 273) | Até | #1246 | #1242 |
vanaf 1971 (112 2076 274) t/m 7/1972 | Até | #1205 | #1243 | |
vanaf 8/1972 en later | Girling | #1206 | #1240 | |
Karmann Ghia | t/m 1971 (142 2076 273) | Até | #1246 | #1242 |
vanaf 1971 (142 2076 274) t/m 7/1972 | Até | #1205 | #1243 | |
vanaf 8/1972 en later | Girling | #1206 | #1240 | |
Type 3 | vanaf 8/1971 en later | Até | #31246 | #31241 |
Bus | t/m 7/1972 | Até | #21249 | #21244 |
vanaf 8/1972 t/m 1986 (24 G 120 000) | Até | #21246 | #21245 |
#3927 | Kever t/m 7/1972 |
Karmann Ghia t/m 7/1972 | |
Bus t/m 1986 (24 G 120 000) | |
Type 3 |