LET OP!: motoren kunnen alleen opgehaald worden in onze shop.
Revisiemotoren
Wanneer je op zoek bent naar een standaard gereviseerde motor, ben je bij ons aan het juiste adres met 2 jaar garantie. Een nieuwe motor moet een eenmalige aanschaf zijn, waarna vele jaren van onbezorgd rijden horen te volgen. Onze revisiemotoren hebben zich hier al ruimschoots in bewezen.
Een goede revisie gaat veel verder dan alleen nieuwe lagers, cilinders, zuigers en cilinderkoppen monteren. Al bij de demontage van de oude motor worden de onderdelen gecontroleerd en gesorteerd en wordt gekeken naar vreemde slijtagebeelden of afwijkingen. Vervolgens worden de onderdelen die voor revisie in aanmerking komen gereinigd, nogmaals nagemeten en gecontroleerd en uiteindelijk gereviseerd. Hier worden de toleranties zoals VW deze opgeeft uiteraard streng in de gaten gehouden.
Om een voorbeeld te geven; het carter wordt gelijnboord. Wij zien hier zelden een carter van een gebruikte motor welke na het opmeten van de lager zittingen nog binnen de toleranties blijkt te zitten. Lijnboren en overmaatse lagers monteren is dan de enige optie om een betrouwbare motor te kunnen bouwen. Alleen nieuwe lagers zal in dit geval de levensduur van de motor flink doen afnemen. Het eerste jaar, of de eerste paar jaar, afhankelijk van de gereden kilometers, zal misschien weinig problemen geven maar wanneer de motor meer kilometers heeft gemaakt is het wachten op problemen. Dit voorbeeld geldt uiteraard ook voor andere onderdelen van de motor. Het is hierom dan ook van groot belang dat letterlijk elk onderdeel van de motor apart wordt bekeken en wordt beoordeeld. Ervaring en vakmanschap zijn hierbij de sleutel tot succes. Alleen op deze manier kan een goede revisiemotor afgeleverd worden.
Onze revisiemotoren zijn voorzien van o.a. de volgende bewerkingen en/of onderdelen
- | Bij een revisie carter wordt het carter gereinigd en gecontroleerd op scheuren. |
- | Alle slijtage gevoelige punten worden gecontroleerd. |
- | Het carter wordt bewerkt door middel van lijnboren, zitting axiaal lager en cilinderzittingen vlakken. |
- | Indien van toepassing of gewenst wordt een nieuw origineel carter gebruikt dan zijn bovenstaande punten niet van toepassing. |
- | Geslepen of nieuwe originele krukas. |
- | Gereviseerde drijfstangen (parelstralen, richten, big-end nieuw op maat gezet, nieuwe zuigerpen bussen), of nieuwe drijfstangen. |
- | Nieuwe lagers, waarbij altijd de zgn. “steel-backed” lagers worden gemonteerd. |
- | Nieuwe nokkenas bij de 1600 cc en getunede motoren, indien in goede staat een gecontroleerde nokkenas in de resterende motoren. |
- | Nieuw aandrijftandwiel op de krukas. |
- | Nieuwe nokvolgers. |
- | Nieuwe oliepomp met oliepompdeksel. |
- | Nieuw of gevlakt vliegwiel. |
- | Nieuwe originele veren voor de oliedruk plunjers. |
- | Nieuwe zuiger -en cilinder set |
- | Nieuwe cilinderkoppen waarbij de kleppen worden getest op lekkage voor montage. |
- | Nieuwe RVS stoterstangpijpjes. |
- | Nieuwe pakkingen, origineel carterdeksel, originele klepdeksels met beugels, en bougies. |
- | Gereviseerde tuimelaar assen met nieuwe klepstelboutjes en moeren, nieuwe originele (veer)ringen en borgklemmen. |
- | De motor moet vrij kunnen ronddraaien (mag dus niet vast zitten) en er mag geen olie meer in het carter zitten. |
- | Het carter mag zowel uitwendig als inwendig niet gescheurd. |
- | Corrosie moet binnen de grenzen van toelaatbaarheid zijn. |
- | De motor moet compleet zijn, zoals de revisiemotor wordt afgeleverd. |
- | De inruilmotor moet hetzelfde type zijn dan de revisiemotor die is aangeschaft. Voor getunede motoren is de inruil een 1600 cc motor. |
bestelnr. | type | code | inhoud | vliegwiel | carter | opmerking | toepassing |
#5460 | 1 | D | 1200 cc | 180 mm | revisie | 6 volt vliegwiel (109 tanden) | Kever, Ghia |
#5461 | 1 | D | 1200 cc | 180 mm | revisie | 12 volt vliegwiel (130 tanden) | Kever, Ghia |
#5470 | 1 | F | 1300 cc | 180 mm | revisie | 12 volt en enkele inlaat | Kever, Ghia |
#5480 | 1 | AB | 1300 cc | 180 mm | revisie | 12 volt en dubbele inlaat | Kever |
#5485 | 1 | H | 1500 cc | 200 mm | revisie | 12 volt en enkele inlaat | Kever, Ghia, Bus, Kübel |
#25503 | 1 | B | 1600 cc | 200 mm | revisie | 12 volt en enkele inlaat | Kever, Ghia, Bus |
#25504 | 1 | B | 1600 cc | 200 mm | nieuw | 12 volt en enkele inlaat | Kever, Ghia, Bus |
#5500 | 1 | AD / AJ | 1600 cc | 200 mm | revisie | 12 volt en dubbele inlaat | Kever, Ghia, Kübel |
#5503 | 1 | AD / AJ / AS | 1600 cc | 200 mm | nieuw | 12 volt en dubbele inlaat | Kever, Ghia, Bus, Kübel |
#25520 | 1 | AS | 1600 cc | 200 mm | revisie | 12 volt en dubbele inlaat | Bus |
#25521 | 1 | AS | 1600 cc | 215 mm | revisie | 12 volt en dubbele inlaat | Bus |
#25522 | 1 | AS | 1600 cc | 215 mm | nieuw | 12 volt en dubbele inlaat | Bus |
#35500 | 3 | T | 1600 cc | 200 mm | revisie | 12 volt en dubbele inlaat | Type 3 |
Korting met inruil
Als de oude motor wordt ingeruild zal deze worden gedemonteerd en worden bekeken of hij voldoet aan de gesteld inruil eisen. Bij goedkeuring wordt de meerprijs die bij de aankoop van de nieuwe motor is ingecalculeerd worden gestorneerd op hetzelfde rekeningnummer als waarmee de aankoop van de nieuwe motor is betaald. U kunt bij zelf afhalen de retourmotor afgeven, gelijktijdig verrekenen met de aankoop van de nieuwe motor is helaas niet mogelijk in verband met de controle die moet worden uitgevoerd.
inruilprijs € 370.00