Custom stuurnaven
Deze zijn noodzakelijk bij montage van één van de Custom sportsturen, past op de stuurstang aan de ene zijde en op het stuur aan de andere zijde. De stuurnaaf is alleen bij de latere bouwjaren (#2740) voorzien van een sleepring voor de claxon, bij de eerdere modellen zul je indien noodzakelijk de sleepring moeten overzetten van je oude stuur of je neemt deze er extra bij (zie opties). Om zeker te zijn dat je de juiste naaf besteld staat achter het bouwjaar ook de diameter van de stuurstang, deze is gemeten op de vertanding. De hoogte van de naven zijn ± 30 mm, een gegeven wat handig kan zijn om te bepalen hoe ver het stuur naar voren komt. Wordt met montage handleiding en verchroomde claxondop geleverd.
type | Ø stuurstang | bouwjaar | bestel nr. |
Kever | 25 mm | t/m 7/1959 | #2741 |
22 mm | 8/1959 t/m 1973 (chassisnr. 114 2353 465) | #2742 | |
17 mm | 1973 (chassisnr. 114 2353 466) en later | #2740 | |
Karmann Ghia | 25 mm | t/m 7/1959 | #2741 |
22 mm | vanaf 8/1959 t/m 1973 (chassisnr. 143 2353 465) | #2742 | |
17 mm | 1973 (chassisnr. 143 2353 466) en later | #2740 | |
Type 3 | 22 mm | alle bouwjaren | #2742 |
Kübel | 22 mm | t/m 01/1974 | #2742 |
17 mm | 02/1974 en later | #2740 | |
Bus | 17 mm | 1974 (chassisnr. 214 2164 060) t/m 7/1979 | #2740 |
doorsnede (cm) | diepte (mm) | 3 spaken | 4 spaken |
25.4 | 140 | #2730 | - |
29.2 | 95 | - | #2732 |
31.8 | 80 | #2731 | - |
34.3 | 89 | #2734 | - |
37.5 | 108 | #2733 | - |