Standaard uitlaat eindpijpjes
Bijna alle originele uitlaatsystemen zijn voorzien van een losse eindpijp, dit is toegepast uit praktische overweging, op deze manier kan de hoofddemper worden toegepast op meerdere motoren en VW modellen waardoor de productiekosten laag konden worden gehouden. De lengte en vorm van de eindpijp is bepalend om ervoor te zorgen dat de uitlaatgassen de carrosserie of de bumper niet kunnen bevuilen, voornamelijk bij Bus kom je dan ook veel eindpijpen tegen met een gelijke aansluiting maar een verschillende vorm en lengte.
De hier vermelde uitlaat eindpijpjes zijn gelijk aan het origineel en indien niet anders vermeld voorzien van een grijze coating. Deze coating is hoofdzakelijk bedoeld om niet in de magazijnen te roesten en kan als onderlaag dienen voor verdere behandelingen. Wil je het uitlaatpijpje mooi houden, raden we je aan dit te behandelen en bij te houden met bijvoorbeeld hittebestendige lak, het is tenslotte een uitlaatdeel wat zichtbaar aanwezig is.
Sommige eindpijpjes zijn ook leverbaar in RVS uitvoering (vermeld onder de kolom alternatief) , hiermee ben je er van verzekerd dat ook na jaren gebruik het eindpijpje er altijd als nieuw uit blijft zien en je er verder geen omkijken naar hebt, tevens is het een cosmetische verrijking voor de achterzijde van je auto. Vergeet niet direct een pakking of montage set bij te bestellen (vermeld onder de kolom “optie”), deze kun je niet hergebruiken.
VW Model | Motor type |
Inhoud/bouwjaar/motorcode | Artikelnr. | Optie | Alternatief |
Kever | type 1 | 25 + 30 pk t/m 7/1955 | #1049 | #3048 | - |
1600cc injectie met motorcode AJ | #1072 | #1071 | |||
Bus t/m 7/1979 |
type 1 | t/m 12/1962 | #1049 | #3048 | |
vanaf 1/1963 t/m 7/1976 | #21062 | #29939 | |||
vanaf 8/1976 en later | #21064 | #5001 | #21068 | ||
type 4 | alle motoren | #41079 | #41077 | - | |
Bus T25 (excl. Syncro) |
type 4 | 2000cc (motorcode CU, CV) | #41073 | #41077 | #41070 |
CT/CZ | 1600cc | #71081 | #1071 | - | |
WBX | 1900cc met motorcode DF, EY | #41073 | #41077 | #41070 | |
1900cc met motorcode DG t/m1986 ¹ | #41073 | #41077 | #41070 | ||
1900cc met motorcode DG vanaf 1986 ¹ en later | #71064 | #41077 | #71070 | ||
1900cc met motorcode DH * | #71056 | #41077 | - | ||
2100cc | #71064 | #41077 | #71070 | ||
Diesel | 1600cc met motorcode CS | #41073 | #41077 | #41070 | |
1600cc met motorcode JX (turbo) | #71073 | #71008 | - | ||
Bus T25 Syncro |
WBX | 1900cc t/m1985 ² | #41073 | #41077 | #41070 |
1900cc vanaf 1985 ² en later | #71068 | #41077 | - | ||
2100cc met motorcode DJ | #71068 | #41077 | |||
2100cc met motorcode MV,SR t/m 7/1986 en later | #71064 | #41077 | #71070 | ||
2100cc met motorcode MV, SR vanaf 8/1986 | #71068 | #41077 | - | ||
Diesel | 1600cc met motorcode JX (turbo) * | #71073 | #71008 | ||
Type 3 | type 3 | 1500 en 1600 cc vanaf 8/1971 en later | #31074 | #31004 |
* onbehandeld staal
¹ t/m chassisnummer 24-G-058 000 of vanaf 24-G-058 001 en later
² t/m chassisnummer 24-G-043 000 of vanaf 24-G-043 001 en later