Standaard Kübel uitlaten
De uitlaat van onze Volkswagen zal geen eeuwig leven meegaan, het vervangen van de uitlaat zal iedereen wel een keer meemaken. Een uitlaat gaat langer mee wanneer de auto veel wordt gebruikt, bij een gering gebruik zal de uitlaat sneller aan vervanging toe zijn. Vocht wat zich in de demper opslaat krijgt meer kans zich te ontwikkelen tot corrosie bij zo nu en dan gebruik dan wanner deze dagelijks wordt gebruikt. De Kübel is in Europa voornamelijk gebruikt als militair voertuig, waarbij een gering aantal als civiel voertuig op markt verscheen. In Zuid Amerika zijn ze voornamelijk als civiele uitvoering uitgebracht niet zozeer bedoeld als dagelijkse auto maar meer als fun voertuig, een VW antwoord op de vele Buggy modellen waar Volkswagen nooit grip op heeft gehad.. De civiele uitvoering was een uitgeklede versie van het militaire voertuig zo was er geen stand-kachel aanwezig maar het vertrouwde warmtewisselaar principe zoals destijds bij ieder VW model standaard het geval was. De uitlaat voor de stand-kachel is anders dan die voor de warmtewisselaar maar voor beide systemen leverbaar. In onderstaand overzicht staan alle uitlaatdelen vermeld op volgorde hoe het uitlaatsysteem is opgebouwd van voor naar achter, de vet gedrukte onderdelen zijn de dempers die we hier als hoofdzaak behandelen. Alle delen worden geleverd zonder montage materiaal en of pakkingen, deze zijn los leverbaar als extra optie. Meer informatie over de andere onderdelen kun je vinden door op de link van het desbetreffende onderdeel te klikken.
model | opmerking (zie ook de tekst) | kachelpot | koppelstuk uitlaat op cilinder |
demper (1) | |||
links | rechts | links | rechts | links | rechts | ||
militair | gebruik van stand-kachel | n.v.t | n.v.t | #61052 | #61053 | #61050 | #61051 |
civiel | gebruik van warmtewisselaar | #1080 std. #1084 chroom |
#1081 std. #1085 chroom |
n.v.t | #61054 |
bestelnr. demper | montage delen |
#61050 | #1058 + #3048 |
#61051 | #1058 + #3048 |
#61054 | #1000 + #1056 + #3048 |