WEBSHOP

OPENINGSTIJDEN/ADRES

Vandaag is de winkel nog 00 uur 31 minuten open!
  • Ma:
    8:30-12:30 & 13:00-17:30 uur
  • Di:
    8:30-12:30 & 13:00-17:30 uur
  • Wo:
    8:30-12:30 & 13:00-17:30 & 19:00-21:00 uur
  • Do:
    8:30-12:30 & 13:00-17:30 uur
  • Vr:
    8:30-12:30 & 13:00-17:30 uur
  • Za:
    9:00-13:00 uur
  • Zo:
    gesloten
Industrieweg 110
2651BD Berkel en Rodenrijs (NL)
tel: 0(031)10-5223577
@:info@volksrepairs.nl

OCCASIONS

Volkswagen Kever 1300, juni 1968 model 67 ragtop look, 2 liter Type 4 injectie, Porsche koeling

  • Bouwjaar: juni 1968
  • Kleur: Bambus geel, L241
  • Motor: 2 liter, Type 4, injectie
  • Prijs: €17.500,--
  • trofee
  • wegenbelasting vrij
  • Milieuzone Rotterdam
Een wolf in schaapskleren, zo zouden we deze 1300 kever uit 1968 het beste kunnen omschrijven. De kever was oorspronkelijk een 1968 kever en is omgebouwd naar de populaire Ragtop uitvoering (stoffen schuifdak) en de…

lees meer over de Volkswagen Kever 1300, juni 1968 model 67 ragtop look, 2 liter Type 4 injectie, Porsche koeling
 
 

Omschrijving van de Volkswagen Kever 1300, juni 1968 model 67 ragtop look, 2 liter Type 4 injectie, Porsche koeling

Een wolf in schaapskleren, zo zouden we deze 1300 kever uit 1968 het beste kunnen omschrijven. De kever was oorspronkelijk een 1968 kever en is omgebouwd naar de populaire Ragtop uitvoering (stoffen schuifdak) en de 1967 look. Hiervoor zijn de voorklep, spatborden en achterklep vervangen en is er een binnenvuller benzine tank gemonteerd. De spatborden zijn verbrede polyester uitvoeringen om de brede 16" banden die op originele Porsche Fuchswielen gemonteerd zitten mooi kwijt te kunnen.

Het dashboard is voorzien van Porsche meters en grote VDO toerenteller. De moderne radio CD en standkachelbediening is netjes weggebouwd in het dashboardkastje. De Porsche voorstoelen maken dat je een comfortabele zit hebt in deze kever. Onder de achterbank is een Eberspacher standkachel gemonteerd zodat ook in de koude dagen het lekker rijden is. Achter de achterbank is een hoedenplank gemonteerd met luidsprekers. De kever is rondom voorzien van groen getint glas, RVS ruitenwisserarmen, RVS treeplanken en diverse ander RVS details.

In de motorruimte en onder de huid zitten de grootste verrassingen:

Motor type 4

  • Krukas met contragewichten slag 71 mm
  • Drijfstangen- verlicht en gepolijst en uitgewogen
  • Zuigers- 94 mm type 4 
  • Vliegwiel 215mm uitgebalanceerd.
  • Koppeling 215 mm met HD F&S drukgroep
  • Druklager Porsche
  • Cylinderkoppen-Porsche 914 met 44 mm inlaatklep en 40 mm uitlaatklep
  • Nokkenas- Schleicher 316
  • Tuimelaars Pauter 1:1.48
  • Aangepaste type 1 nokvolgers
  • Stoterstangen –chroom/molybdeem
  • HD oliepomp en vergroot carter (1.5 ltr)
  • Koeling- Porsche 911 turbo
  • Extra oliekoeler
  • VGS 44 mm injectie trottlebody’s
  • Vrij programeerbaar Haltech motormanagement voor zowel inspuiting als Direct-Fire ontsteking met laptop
  • Injectoren Bosch
  • CSP Python uitlaat
Versnellingsbak
  • 1303 S met versterkt zijdeksel
  • HD differentieel
  • Porsche aandrijfassen (924 Turbo) met 100 mm homokineten
  • Veranderde bakophanging aan de voorzijde
Remmen
  • 944 Turbo (getrapte) hoofdremcilinder
  • 911 Brembo 4 zuiger remtangen voor en Golf zuiger remtangen achter
  • inwendig geventileerde remschijven voor (32mm)
  • gewapende remslangen
Wielophanging
  • draagarmen achter gelagerd in polyurethaan
  • vooras 60 mm versmald en in hoogte verstelbaar gemaakt en voorzien van polyurethaan lagerbussen
  • vooras voorzien van (eigenbouw) as-afsteuning
  • verstelbare schokdempers aan de voorzijde
  • schroefveren (in hoogte verstelbaar) aan de achterzijde met verstelbare schokdempers
  • Fuchs 16” gesmede velgen voor 7J met 205 –50-16 en achter 8J met 225 –50-16
Kortom.. een Wolf in schaapskleren... Heerlijk rijdende snelle kever welke nog een geldige APK keuring heeft tot en met 3 juni 2018.

Al onze occasionprijzen zijn compleet rijklaar zonder extra afleverkosten. Heeft u een auto ter inruil? Hier kunnen we altijd even naar kijken.

 

 
0
VERZAMELLIJST