Volkswagen Bril Kever, oktober 1950, 1200cc 30pk motor

Occasion VolksRepairs

 
  • Bouwjaar: oktober 1950
  • Kleur: Zwart
  • Motor: 1200cc 30pk
  • Prijs: SORRY VERKOCHT

Een zeldzame vondst! Een originele Ragtop Bril Kever uit 1950! Zo vinden we ze uiteraard niet zo gauw meer.  Voor ons is dit geen onbekende kever, wij leerden namelijk in 2006 een klant…

lees meer over de Volkswagen Bril Kever, oktober 1950, 1200cc 30pk motor

 
Een zeldzame vondst! Een originele Ragtop Bril Kever uit 1950! Zo vinden we ze uiteraard niet zo gauw meer. 
Voor ons is dit geen onbekende kever, wij leerden namelijk in 2006 een klant kennen die deze auto van zijn vader had overgenomen. Zijn vader had de Kever in 1978 gekocht en is al die tijd in de familie gebleven, de kinderen en neven zijn er in getrouwd, kleinkinderen hebben samen met Opa erin rondgereden. 
De kever is aantoonbaar met het Zertifikat van Volkswagen nieuw in Oktober 1950 in Zwitserland afgeleverd en in 1957 geimporteerd naar Nederland. Hier heeft ook gelijk de RDW een inschrijffout gemaakt door het kenteken op 1957 te zetten in plaats van het daadwerkelijke bouwjaar 1950. 

In 2006 is de auto grondig onder handen genomen door ons en voorzien van een gereviseerde versnellingsbak en een gereviseerde 30pk motor (de originele 25pk motor was er toen al niet meer bij). Het gehele remsysteem is toen ook gereviseerd. Sinds die tijd is er in die 15 jaar slechts 3000km mee gereden, ofwel nog geen 200km per jaar. 

De brilkever is in al die jaren uitzonderlijk goed bewaard gebleven en door de aanpassingen die destijds zijn gedaan, zijn de goede rij eigenschappen zeer verrassend. De auto stuurt, remt, schakelt en de motor loopt werkelijk waar zoals je het eigenlijk NIET bij een brilkever van die leeftijd zou verwachten. Met deze auto is het per direct instappen en rijden. Alles is nagezien en gecontroleerd. 

De Ragtop is origineel vanaf fabriek, werkt goed, het dek is in het verleden als eens een keer vervangen en is in nieuwstaat. 
Het volledige interieur is in het verleden bij de vorige eigenaar een keer vervangen en is zeer netjes en niet beschadigd. 
Het chroomwerk is redelijk tot goed, maar niet perfect. Het lakwerk glimt je tegemoet maar heeft uiteraard na 71 jaar hier en daar wat gebruikersspoortjes. In het verleden is er laswerk geweest aan de accubak, binnenhoeken van de binnenschermen en de achterbumper bevestigingsbeplating. De gehele onderzijde is getectyleerd en verkeert in een goede staat. Er is geen laswerk of roest aanwezig. 

Voor de puristen onder ons zal er bij deze auto nog genoeg op aan te  merken zijn. De auto verkeert nou eenmaal niet in een concoursstaat. Ook zullen bepaalde delen niet passen bij dit bouwjaar. Uiteraard weten wij dit zelf ook en iedereen die een Brilkever zoekt weet dit ook. Maar iedereen weet ook dat een 50-er Ragtop nu eenmaal niet voor het oprapen ligt. De vraag is groot en het aanbod is nihil. Vandaar onze vraagprijs. Door zijn goede rij eigenschappen leent deze brilkever zich perfect voor iemand die daadwerkelijk met de auto wil gaan rondrijden. 
Het originele "Betriebsanleitung" uit 1950 zit bij de auto alsmede het geboortecertificaat waarop is aangegeven dat de auto daadwerkelijk in oktober 1950 is gebouwd.
 
Al onze occasionprijzen zijn compleet rijklaar zonder extra afleverkosten. Heeft u een auto ter inruil? Hier kunnen we altijd even naar kijken.

LET OP! Wij hanteren geen openingstijden. Bezichtiging op afspraak: +31 (0)572-745299.