Volkswagen Kever, Mei 1970, 1760cc

Occasion VolksRepairs

 
  • Bouwjaar: mei 1970
  • Kleur: geel/groen
  • Motor: 1760cc
  • Prijs: SORRY VERKOCHT

Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan! Ik bied aan met gepaste spijt onze eigen VolksRepairs racer, de auto is ruim 20 jaar in ons bezit geweest en heeft in het verleden aan diverse…

lees meer over de Volkswagen Kever, Mei 1970, 1760cc

 
Er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan! Ik bied aan met gepaste spijt onze eigen VolksRepairs racer, de auto is ruim 20 jaar in ons bezit geweest en heeft in het verleden aan diverse sprintwedstrijden mee gereden op diverse evenementen, soms met succes en vaak ook zonder... dit was toen een volledig uitgeklede auto met zwaar aangepast chassis zonder geldig kenteken, in 2013 besloot ik om een volledig nieuw chassis op te bouwen met wel een geldig kenteken (bouwjaar 26-05-1970) en de kever weer APK en streetlegal op te bouwen met alle werkende verlichting, gordels, claxon,enz... eind 2019 net voor het moment dat wij onze werkplaats gingen sluiten in Berkel en Rodenrijs heb ik nog de opdracht gegeven aan een monteur om er een 1760cc motor in te laten bouwen met(zie gegevens hieronder). De afgelopen 2 jaar is er slechts 100 km mee gereden en dat is tevens ook de reden dat wij er afscheid van gaan nemen.

Ik bied deze auto met 2 opties te koop aan!

Optie 1: de complete auto zoals hij is als op de foto’s met de originele 15inch Fuchs velgen en speciale hoes PRIJS. 15.500,- Euro

Optie 2: alleen het rollende chassis compleet met alle techniek en de nieuwe motor, de body blijft hier achter bij ons ter decoratie. PRIJS. 12.500,- Euro ( deze optie heeft onze voorkeur)

De 1760cc motor is klaar voor nog vele jaren rijplezier. Het motorblok is opgebouwd met vooral nieuwe onderdelen van goede kwaliteit. Enkele onderdelen zijn gereviseerde originele Volkswagen delen.
Dit is een motor met een langere slag en een iets grotere boring dan origineel. Hierdoor is vooral het koppel flink verhoogd en natuurlijk ook de pk's. Door de langere slag en het hogere koppel is het heerlijk meekomen met het huidige verkeer en voelt de motor niet te agressief aan.

Alle motorbeplating is zijdeglans zwart gepoedercoat. Krukas, vliegwiel, krukaspoelie en drukgroep zijn allemaal professioneel gebalanceerd. Zuigers en drijfstangen uitgewogen.

Verder specificatie’s van de motor:
- Nieuw AS41 Braziliaans magnesium carter. Olie gallerijpluggen vervangen voor schroefbare aluminium pluggen.
- AA 74mm slag 8 pins chromoly krukas.
- AA verlicht vliegwiel.
- Lichtgewicht aluminium zwart geadoniseerde krukas en dynamopoelie.
- Scat C20 nokkenas met Scat lichtgewicht nokvolgers.
- Webcam aluminium nokkenastandwiel.
- Professioneel bewerkte/gereviseerde drijfstangen.
- Silverline krukas, drijfstang en nokkenas lagers.
- Mahle zuigers/cilinders 87mm boring met gesmede zuigers.
- Nieuwe Autolinea cilinderkoppen uitgedraaid voor een compressie van 9:1.
- Uit en inlaatpoorten licht bewerkt.
- Versterkte Scat tuimelaarassen met swivelfeet steboutjes.
- Chromoly klepveerschotels met HD klepspieen.
- Kennedy stage 1 koppeling.
- Extra 1.5l oliecarter.
- CB performance 26mm Schadek oliepomp met oliefilter.
- HD aluminium stoterstangen.
- CSP kleppendeksels.
- CSP carterontluchtingsbox.
- CSP draaigasstangenstelsel.
- CSP inlaatspruitstukken.
- CSP stoterstangbuisjes.
- Compleet RVS CSP sport uitlaat systeem met grotere boring kachelpotten.
- Lambda sonde met lasmoer in uitlaat gemaakt voor de lucht/brandstof meter.
- Nieuwe Bosch wisselstroom dynamo.
- Gerviseerde Italiaanse 36 IDF carburateurs.
- Elektronische 123 ontsteking met Beru bobine en Bosch bougiekabels.