Deur centreer rubber behuizing
Bij de allereerste Kevers waren de deuren voorzien van centreer rubbers die ervoor zorgen dat de deur op de juiste wijze naar het slot wordt geleid en tevens de deur goed op z’n plaats houdt tijdens het rijden. Later heeft Volkswagen het geheel verbeterd zodat dit bij de sedan niet meer nodig was, bij de cabriolet is dit gebleven tot het eind van de productie. Bij de Karmann Ghia zijn deze rubbers pas in het modeljaar 1960 doorgevoerd en gebruikt tot het van de einde productie in 1974 bij zowel de coupe als cabriolet. De centreer rubbers vallen in een uitsparing in de B-stijl, bij de latere Kever cabriolet en Karmann Ghia modellen valt het rubber niet direct in de carrosserie maar in een verchroomde behuizing zodat de lak niet wordt beschadigd bij het sluiten van de deur, daar had Volkswagen bij de oudere modellen geen rekening mee gehouden. Roest is merendeel de hoofdreden dat de behuizing moet worden vervangen. Worden per paar geleverd inclusief de montage schroeven. Vergeet de rubbers niet mee te bestellen, als de behuizing eenmaal aan vervanging toe is zullen de rubbers ook zijn beste tijd wel hebben gehad.
#7045 | Kever cabriolet vanaf 8/1959 en later |
Karmann Ghia coupe en cabriolet vanaf 8/1963 en later |
#3711 | Kever sedan en cabriolet t/m 1953 (chassisnummer 1-441 7078) | 4 stuks |
Bus t/m 1963 (chassisnummer 1 222 025) | ||
#7044 | Kever cabriolet vanaf 8/1959 en later | per paar |
Karmann Ghia coupe en cabriolet vanaf 8/1959 en later |