Complete versnellingspook set
Bij de meeste schakelproblemen wordt er direct gedacht aan de versnellingsbak maar het komt vaak voor dat het probleem zich in het traject van schakelpook naar versnellingsbak bevindt. Bij onze op leeftijd komende klassiekers komt slijtage aan het schakelmechanisme veelvuldig voor, onder andere de verbinding van schakelpook in schakelstang slijt op den duur uit waardoor bijvoorbeeld de achterruitversnelling zonder blokkering (indrukken van de pook) kan worden geselecteerd. Het wil niet zeggen dat dit probleem altijd in de pook ligt maar het is wel een veelvoorkomende oorzaak. Voor de Kever en de Bus zijn voor enkele bouwjaren complete versnellingspoken beschikbaar, gelijk aan het origineel model en montage klaar. Al zou je het niet doen voor mankementen aan je bestaande pook ben je wel direct klaar en hoef je je bestaande pook niet te restaureren. Na het monteren moet je pook weer wel opnieuw worden afgesteld, raadpleeg hiervoor je werkplaats handboek.
let op: alleen geschikt voor wagens met een handgeschakelde versnellingsbak
Kever
#4002 | vanaf 7/1955 t/m 1961 (chassisnr. 4 289 951) | zwart met zwarte knop |
#4007 | zilver beige met ivoor kleurige knop | |
#4003 | vanaf 1961 (chassisnr. 4 289 952) t/m 7/1967 | zwart met zwarte knop |
#4004 | zilver beige met ivoor kleurige knop | |
#141798121 | vanaf 8/1967 | zwart geknikt met zwarte knop |
#113798121 | vanaf 8/1967 | zwart met zwarte knop |
#141798121 | vanaf 8/1967 | zwart geknikt met zwarte knop |
#113798121 | vanaf 8/1967 | zwart met zwarte knop |
#24004 | vanaf 1959 (chassisnr. 501 707) t/m 1965 (chassisnr. 216 028 111) | zwart met zwarte knop |
#24005 | vanaf 8/1967 t/m 7/1979 (alleen voor links bestuurde wagens) | zwart met zwarte knop |