Spatborden
In de loop der jaren zijn de spatborden regelmatig gewijzigd. Wil je jouw Kever in de originele staat houden, houdt je dan aan de vermelde bouwjaren, maar wil je wat anders, dan is dit ook mogelijk want met uitzondering van de 1302 en 1303 voorspatborden zijn ze allen uitwisselbaar met elkaar. Zo kun je een mooie Cal-Look creëren van bijvoorbeeld een VW 1200 Kever uit 1976 met spatborden van een Kever van voor 1967 (liggende koplampen). Als je in bezit bent van een Amerikaanse 1303 import Kever vanaf 8/1974 en later dan kun je de aangeven achter spatborden gebruiken met aanpassing van het bumpersteun gat, de voorspatborden zijn voor dit model gelijk aan de Europese versie. Een beperkt aantal spatborden is ook leverbaar in een hogere kwaliteit (origineel Volkswagen), deze staan in onderstaand overzicht extra vermeld, het alternatief wordt dan als B-kwaliteit gekenmerkt. Alle spatborden waarbij er geen kwaliteitskeuze mogelijk is zijn kwalitatief zeker niet slecht, de dikte van het gebruikte staal is dunner dan het origineel en de pasvorm is voor een reproductie zeer goed te noemen al gaat er niets boven het origineel.
model | bouwjaar | voorzijde | achterzijde | ||
links | rechts | links | rechts | ||
alle | t/m 7/1967 | #104 | #105 | #119 ¹ | #120 ¹ |
VW 1200 | vanaf 8/1967 t/m 7/1972 | #118 | #127 | #119 | #120 |
vanaf 8/1972 t/m 7/1973 | #106 | #107 | #119 | #120 | |
vanaf 8/1973 t/m 7/1974 | #108 | #109 | #123 | #124 | |
vanaf 8/1974 en later | #3816 A-kwaliteit | #3817 A-kwaliteit | #3825 A-kwaliteit | #3826 A-kwaliteit | |
#116 B-kwaliteit | #117 B-kwaliteit | #125 B-kwaliteit | #126 B-kwaliteit | ||
VW 1300 / VW 1500 | vanaf 8/1967 en later | #108 | #109 | #121 | #122 |
VW 1302 | alle | #110 | #111 | #121 | #122 |
VW 1303 | t/m 7/1973 | #110 | #111 | #123 | #124 |
vanaf 8/1973 t/m 7/1974 | #112 | #113 | #123 | #124 | |
vanaf 8/1974 en later | #114 | #115 | #3825 A-kwaliteit ² | #3826 A-kwaliteit ² | |
#125 B-kwaliteit ² | #126 B-kwaliteit ² |
¹ bij gebruik van bumpers voorzien van stootbescherming (USA bumpers met rekjes) is een extra gat nodig voor de ondersteuning kokers.
² alleen met aanpassing van de bumpersteungaten te gebruiken voor wagens met bumperschokbrekers (USA), zie ook de tekst.