SLECHTS NOG 1 LEVERBAAR
Bij een totaal restauratie mag je zeker niet bezuinigen op de details die de auto af maken, dus weg met die gescheurde of beschadigde versnellingspookknop. Deze knoppen zijn qua model en kleur gelijk aan het origineel met of zonder opgedrukt schakelschema. Alleen de Bus na 1979 (T25) had standaard een ingedrukt schakelschema bij alle andere modellen is dit eventueel een extra waar je voor kunt kiezen. In onderstaand overzicht staat tevens de kleur van de knop en de diameter van het schroefdraad vermeld, dit laatste is een handig gegeven voor het geval je niet precies het bouwjaar weet wat vaak voorkomt indien de schakelpook ooit is vervangen.
VW model |
bouwjaar |
kleur |
schroefdraad diameter |
schakelschema |
|
|
|
|
|
zonder |
met |
|
|||||
Kever |
t/m 1961¹ |
ivoor |
10 mm |
- |
|
|
vanaf 1961² t/m 7/1967 |
ivoor |
7 mm |
||
|
|
zilver beige |
7 mm |
- |
|
|
vanaf 8/1967 en later |
zwart |
12 mm |
#540 * |
- |
Karmann Ghia |
t/m 1961¹ |
ivoor |
10 mm |
- |
|
|
vanaf 1961² t/m 7/1967 |
ivoor |
7 mm |
||
|
|
zilver beige |
7 mm |
- |
|
|
vanaf 8/1967 en later |
zwart |
12 mm |
#540 * |
- |
Bus |
t/m 7/1967 |
ivoor |
10 mm |
- |
|
|
8/1967 t/m 7/1979 |
zwart |
12 mm |
#540 * |
- |
|
8/1979 en later (T25) ³ |
zwart |
12 mm |
- |
|
Type 3 |
alle bouwjaren |
zwart |
12 mm |
- |
|
Kübel |
alle bouwjaren |
zwart |
12 mm |
#540 * |
- |
¹ t/m chassisnummer 4 289 951 |