Wielmoeren en draadeinden
De meest auto’s gebruiken bouten in plaats van moeren, maar dit kun je ook wijzigen naar draadeinden met moeren. Hierdoor wordt het verwisselen van een wiel een stuk aangenamer en je hebt meer mogelijkheden als je aangepaste bouten nodig zou hebben voor niet standaard velgen. Hiervoor heb je losse draadeinden nodig die je met een borgmiddel (bijvoorbeeld Loctite) in de schijf of trommel draait totdat hij wordt geborgd op het deel waar geen schroefdaad zit (het korte gedeelte schroefdraad komt in de trommel of schijf). Daarna kies je een moer die aan je wensen voldoet en passend is voor je velg met de schroefdraad maat M14 x 1.5 en het geheel is omgebouwd van bouten naar moeren. Het onderdeelnummer #2585 zijn de moeren die het origineel vervangen bij een Bus van na 1970, de Bus T25 heeft aan de voorzijde standaard bouten, nummer #2492 is hiervoor de originele vervanger.
Alle moeren en draadeinden worden in sets van 4 stuks geleverd.
moeren M14 X 1.5
nummer | materiaal | behandeling | uitvoering | montage | model kraag | hoogte |
#2585 | staal | gefosfateerd | open | dop 19 mm | bol | 20 mm |
#2604 | aluminium | zwart geanodiseerd | gesloten | dop 19 mm | bol | 32 mm |
#2605 | staal | verchroomd | gesloten | dop 19 mm | bol | 34 mm |
#4517 | staal | gegalvaniseerd | gesloten | dop 19 mm | 60° | 33 mm |
#22605 | staal | verchroomd | open | 8-ster * | 60° | 31 mm |
nummer | materiaal | behandeling | uitvoering | draad | montage | model kraag | hoogte | velgadapter |
#2599 | staal | verchroomd | gesloten | 1/2 inch x 20 | dop 21 mm | 60° | 35 mm | #2594 en #2598 |
#2470 | staal | verchroomd | gesloten | 7/16 inch x 20 | dop 21 mm | 60° | 35 mm | #2596 en #2597 |
nummer | materiaal | behandeling | montage | lengte | ||
totaal | trommel/schijf zijde | velg zijde | ||||
#2544 | staal | gegalvaniseerd | inbus 5.5 | 38 mm | 10 mm | 28 mm |