Big bore cilinder en zuigersets
Wil je meer vermogen zijn er veel mogelijkheden, je kunt gaan tunen zonder je cilinderinhoud aan te passen, daarbij kun je denken aan het wijzigen van cilinderkoppen, nokkenas etc., maar je kan ook je cilinderinhoud gaan vergoten, dit kan zonder carter aanpassingen (slip-in cilinders) al ben je dan wel beperkt wat de cilinderinhoud aangaat. Voor een grotere cilinderinhoud zal je het carter moeten aanpassen (uitdraaien) en als je hierbij een krukas nodig hebt met een langere slag is de kans aanwezig dat je ook de binnenzijde van het carter moet bewerken, je zult begrijpen dat hier wel iets meer bij komt kijken. Alle big bore cilinder en zuiger set worden compleet geleverd inclusief vier zuigers, cilinders, zuigerveren, zuigerpennen en borgclips. Indien niet vermeld zijn de sets voorzien van gegoten zuigers welke in veel gevallen zijn behandeld met grafietcoating voor een lagere zuigertemperatuur en langere levensduur. De afmetingen geven de benodigde ruimte aan in het carter of de cilinderkop, de cilinderafmeting is dus een fractie kleiner.
type 1 motoren
bestelnr. | boring | slag | benodigde ruimte Ø (mm) * | inhoud | grafiet coating | opmerking | |
(mm) | (mm) | cilinderkop | carter | (cc) | |||
#4794 | 83.00 | 64 | 90 | 87 | 1385 | nee | 1200 tuning slip-in |
#1790 | 87.00 | 69 | 94 | 90 | 1641 | nee | 1600 slip-in |
#1787 | 87.00 | 69 | 94 | 90 | 1641 | ja | 1600 slip-in gesmede zuigers |
#1715 | 88.00 | 69 | 94 | 90 | 1679 | ja | 1600 slip-in |
#4715 | 88.00 | 69 | 98 | 90 | 1679 | ja | 1600 slip-in cilinder dikwandig |
#1704 | 90.50 | 69 | 98 | 96 | 1775 | ja | |
#1702 | 92.00 | 69 | 98 | 96 | 1835 | ja | |
#1703 | 94.00 | 69 | 101 | 97 | 1915 | ja | |
#1700 | 90.50 | 82 | 98 | 96 | 2110 | ja | |
#1791 | 92.00 | 82 | 98 | 96 | 2180 | ja | |
#1792 | 94.00 | 82 | 101 | 97 | 2276 | ja |
bestelnr. | boring | slag | benodigde ruimte Ø (mm) * | inhoud | grafiet coating | opmerking | |
(mm) | (mm) | cilinderkop | carter | (cc) | |||
#1790 | 87.00 | 69 | 94 | 90 | 1641 | nee | 1600 slip-in |
#1787 | 87.00 | 69 | 94 | 90 | 1641 | ja | 1600 slip-in gesmede zuiger |
#1715 | 88.00 | 69 | 94 | 90 | 1679 | ja | 1600 slip-in |
#4715 | 88.00 | 69 | 98 | 90 | 1679 | ja | 1600 slip-in cilinder dikwandig |
#1704 | 90.50 | 69 | 98 | 96 | 1775 | ja | |
#1702 | 92.00 | 69 | 98 | 96 | 1835 | ja | |
#1703 | 94.00 | 69 | 101 | 97 | 1915 | ja | |
#1700 | 90.50 | 82 | 98 | 96 | 2110 | ja | |
#1791 | 92.00 | 82 | 98 | 96 | 2180 | ja | |
#1792 | 94.00 | 82 | 101 | 97 | 2276 | ja |
bestelnr. | boring | slag | benodigde ruimte Ø (mm) * | inhoud | grafiet coating | opmerking | |
(mm) | (mm) | cilinderkop | carter | (cc) | |||
#41792 | 96.00 | 66 | 105 | 100 | 1910 | nee | |
#41793 | 96.00 | 71 | 105 | 100 | 2055 | ja | 2000 slip-in |
#41789 | 103.00 | 71 | 115 | 109 | 2366 | ja | |
#41794 | 104.00 | 71 | 115 | 109 | 2413 | ja |
bestelnr. | boring | slag | benodigde ruimte Ø (mm) * | inhoud | grafiet coating | opmerking | |
(mm) | (mm) | cilinderkop | carter | (cc) | |||
#1790 | 87.00 | 69 | 94 | 90 | 1641 | nee | slip-in |
#1787 | 87.00 | 69 | 94 | 90 | 1641 | ja | slip-in gesmede zuiger |
#1715 | 88.00 | 69 | 94 | 90 | 1679 | ja | slip-in |
#4715 | 88.00 | 69 | 98 | 90 | 1679 | ja | slip-in dikwandige cilinder |
#1704 | 90.50 | 69 | 98 | 96 | 1775 | ja | |
#1702 | 92.00 | 69 | 98 | 96 | 1835 | ja | |
#1703 | 94.00 | 69 | 101 | 97 | 1915 | ja | |
#1700 | 90.50 | 82 | 98 | 96 | 2110 | ja | |
#1791 | 92.00 | 82 | 98 | 96 | 2180 | ja | |
#1792 | 94.00 | 82 | 101 | 97 | 2276 | ja |
bestelnr. | boring (mm) |
slag (mm) |
inhoud (cc) |
grafiet coating | opmerking |
#71702 | 95.50 | 69 | 1977 | nee | 2000 slip-in |
#71703 | 95.50 | 76 | 2178 | nee | 2100 slip-in |
* zie tekst