Geventileerde olie-inlaat
Deze olie-inlaten vervangen het origineel model met of zonder afvoerpijp bij de type 1 motoren. De originele olie-inlaat moet worden gedemonteerd waarna de nieuwe olie-inlaat eenvoudig op de dynamosteun wordt gedraaid. Deze olie-inlaat heeft één uitgang voor carterventilatie zoals ook origineel het geval is, maar geen olieafvoerpijp zoals vaak is toegepast bij de motoren t/m 1972 wat altijd zorgde voor een vettige onderzijde. De olie-dop wordt op de olie inlaat geschroefd in plaats van de gebruikelijke bajonet sluiting, deze dop is bij de rode olie-inlaat en de 45 graden uitvoering van gepolijst aluminium en de resterende olie-inlaten van zwart kunststof welke ook afzonderlijk kan worden aangeschaft. Je hebt de keuze uit een rechte olie-inlaat in diverse kleuren of een 45 graden uitvoering welke alleen in gepolijst aluminium verkrijgbaar is. De 45 graden olie inlaat maakt het olie vullen gemakkelijker dan het rechte model. Door de hoek opstelling komt de vulopening horizontaal te staan, knoeien met vullen wat met het rechte exemplaar kan voorkomen is hiermee een stuk minder. Worden compleet met dop, slangaansluitingen afdichtingsringen geleverd.
toepassing: alle type 1 motoren met uitzondering van 25 en 30 pk
model | kleur en dop uitvoering | bestelnummer |
recht | gepolijst met zwarte kunststof dop | #1845 |
rood met gepolijst aluminium dop | #1875 | |
zwart met zwarte kunststof dop | #1878 | |
45 graden | gepolijst met gepolijst aluminium dop | #3848 |