Uitlaat Kever / Karmann Ghia
De uitlaat van onze Volkswagen zal geen eeuwig leven meegaan, het vervangen van de uitlaat zal iedereen wel een keer meemaken. Een uitlaat gaat langer mee wanneer de auto veel wordt gebruikt, bij een gering gebruik zal de uitlaat sneller aan vervanging toe zijn. Vocht wat zich in de demper opslaat krijgt meer kans zich te ontwikkelen tot corrosie bij zo nu en dan gebruik dan wanneer deze dagelijks wordt gebruikt. Indien je geen tweede uitlaatdemper meer wilt aanschaffen neem er dan één van RVS welke voor een beperkt aantal motoren leverbaar zijn.
Het complete uitlaatsysteem bestaat uit meer delen dan alleen de demper. In onderstaande overzichten staan de uitlaatdelen vermeld op volgorde hoe het uitlaatsysteem is opgebouwd van voor naar achter, de rood gemarkeerde onderdelen zijn de dempers die we hier als hoofdzaak behandelen. Alle delen worden geleverd zonder montage materiaal en of pakkingen, deze zijn los leverbaar als extra optie. Meer informatie over de andere onderdelen kun je vinden door op de link van het desbetreffende onderdeel te klikken.
Let op: Op de 25 en 30 pk uitlaat (#1048) na zijn onderstaande uitlaten alleen van toepassing op de Kever en Karmann Ghia met een type 1 motor. Indien je in bezit bent van een ander VW model kijk dan onderaan bij “uitlaatdempers voor andere VW modellen”.
Kever (type 1 motor met carburateur)
motor | bouwjaar | kachelpot links | kachelpot rechts | hoofddemper | uitlaatpijpje |
25 & 30 pk | t/m 7/1955 | #4082 | #4083 | #1048* | #1049 staal |
30 pk | 8/1955 t/m 12/1962 | #1053 | #1008 RVS | ||
1200 | t/m 12/1962 | n.n.l. | n.n.l. | #1075 | |
1200 | 1/1963 en later | #1080 standaard #1084 chroom |
#1081 standaard #1085 chroom |
#1054 (RVS #6050) |
#1030 chroom #1008 / #3003 / #3009 RVS |
1300 | t/m 7/1973 (1,3) | #1062 (RVS #6051) |
|||
1300 | vanaf 8/1973 (2,3) | #1052 | |||
1500 | alle bouwjaren | #1062 (RVS #6051) |
|||
1600 | t/m 7/1975 (3) | #1062 (RVS #6051) |
|||
1600 | vanaf 8/1975 (4) | #1052 |
motor | bouwjaar | kachelpot bedieningsbox |
kachelpot | kachelpot | hoofd- demper |
uitlaatpijpje | |
links | rechts | links | rechts | ||||
1600 (1) | 8/1974 t/m 1/1980 | #1184 | #1185 | #1079 | #1087 | #1088 (1) | #1072 |
1600 (2) | 8/1974 t/m 1/1980 | #1089 (2) | |||||
1600 | 10/1992 t/m 7/2003 | niet van toepassing | #1080 standaard #1084 chroom |
#1081 standaard #1085 chroom |
#3250 (3) | n.v.t |
motor | bouwjaar | kachelpot links | kachelpot rechts | hoofddemper | uitlaatpijpje |
30 pk | t/m 7/1960 | #4082 | #4083 | #1053 | #1030 chroom #1008 RVS |
1200 | t/m 12/1962 | #4084 | #4085 | #1075 | |
1200 | vanaf 1/1963 | #1080 standaard #1084 chroom |
#1081 standaard #1085 chroom |
#1054 (RVS #6050) |
|
1300 1500 1600 |
alle bouwjaren | #1062 (RVS #6051) |
motor | bouwjaar | kachelpot links | kachelpot rechts | demper | tussenbuis | steun | eindbuis |
25 + 30 pk | t/m 7/1959 | #4082 | #4083 | #1048 | n.v.t | n.v.t | #1049 |
1300 / 1500 / 1600 | t/m 7/1971 | #1080 standaard #1084 chroom |
#1081 standaard #1085 chroom |
#21057 | #21061 | #21065 | #21062 |
1300 / 1600 | 8/1971 t/m 7/1973 | #21058 | #21063 | ||||
1300 / 1600 | 8/1973 t/m 7/1976 | #21060 | #21061 | ||||
1600 | vanaf 8/1976 | #21060 | #21064 standaard #21068 RVS |
bouwjaar | kachelpot | koppelstuk kachelpot / uitlaat op cilinder |
koppelstuk kachelpot op uitlaat |
demper | eindbuis | ||
links | rechts | links | rechts | rechts | |||
t/m 1980 (1) | #71082 | #71083 | #71084 | #71085 | #71087 | n.n.l | #71081 |
vanaf 1980 (2) | #71086 | #71085 | #71088 | #71080 (3) | #71081 (3) |
motor | bouwjaar | koppelstuk slang op bedieningsbox |
bedieningsbox kachel |
kachelpot | demper | eindbuis | |||
links | rechts | links | rechts | links | rechts | ||||
1700 | #41092 | #41093 | #1184 | #1185 | #41080 | #41081 | #41074 (B-kwaliteit #41078) |
#41079 std #41070 RVS |
|
1800 | |||||||||
2000 CJ | t/m 7/1978 | ||||||||
2000 CJ | vanaf 8/1978 | #41082 | #41083 | ||||||
2000 CU | #41087 (1) |
#41088 (1) |
#41090 | #41091 |
motor | uitlaatpijp voor | uitlaatpijp achter | koppelstuk voor met achter |
katalysator (1) | demper | eindbuis | |||
links | rechts | links | rechts | katalysator | vervanger | ||||
1900 DF, DG, EY |
#71069 | #71067 | #71072 | #71071 | n.v.t | n.v.t | #41074 (b-kwal. #41078) |
#71056 | |
1900 GW |
#71064 std #71070 RVS |
||||||||
1900 DH |
#71054 | #71053 | #71052 | #71055 | #71051 | #71050 | #41079 std #41070 RVS |
||
2100 DJ |
#71064 std #71070 RVS |
motor | bouwjaar | uitlaatpijp voor |
uitlaatpijp achter |
koppelstuk voor met achter |
verbinding koppelstuk op demper |
katalysator (4) | demper | eindbuis | |||
links | rechts | links | rechts | (3) | kat. | vervanger | |||||
1900 DG |
t/m 1985 (1) |
#71069 | n.n.l | #71072 | #71071 | n.v.t | n.v.t | n.v.t | #41074 (5) |
#71056 | |
1900 DG |
vanaf 1985 (2) |
n.n.l | #71078 | #71061 | #71077 | #41074 (5) |
#71064 std #71070 RVS |
||||
1900 SP |
n.n.l | #71057 | #71068 | ||||||||
2100 DJ |
#71079 | #71058 | #71061 | #71077 | #71057 | #71068 | |||||
2100 MV, SR |
t/m 7/1986 | #71078 | #71061 | #71066 | #71055 | #71051 | #71065 | #71064 std #71070 RVS |
|||
2100 MV, SR |
vanaf 8/1986 | #71068 |
motor | bouwjaar | kachelpot | kachelpot | demper compleet (1) | eindbuis / demper (2) |
links | rechts | ||||
1500 / 1600 | t/m 7/1971 | #31080 | #31081 | #31071 | n.n.l |
1500 / 1600 | vanaf 8/1971 | #31074 |
model | opmerking | kachelpot | koppelstuk uitlaat op cilinder |
demper (1) | |||
links | rechts | links | rechts | links | rechts | ||
leger uitvoering | gebruik van stand kachel | n.v.t | n.v.t | #61052 | #61053 | #61050 | #61051 |
civiele uitvoering | gebruik van kachelpotten | #1080 standaard #1084 chroom |
#1081 standaard #1085 chroom |
n.v.t | #61054 |
1. wordt geleverd inclusief eindstuk(ken)